Huvudstaden.

Jag tittar ut genom fönstret. Staden jag är i verkar bekant, men ingenting jag har på minnet så där direkt. Stockholm, huvudstaden som jag inte besökt sedan jag var tolv. Jag känner mig vilse och förvirrad, kan inte placera mig själv någonstans. Det känns som att vart jag än sätter mina fötter passar jag inte in. Men jag gillar spänningen, utmaningen och pressen som jag måste sätta på mig själv under dessa dagar. Nya människor och nytt jobb - detta innebär pengar och framtid. 
 
Stockholm, stockholm, stockholm. Vad ska jag göra med dig? 
Utbildning. AH, ordet låter intressant. Nytt jobb. AH, det låter skrämmande. 
Andas, Emmie, andas. Detta kommer gå fint. 
Du.. Du kommer inte fixa detta.. (trycker bort min inre röst ännu en gång!)

Klart jag fixar detta. Tryggheten är bara inte på topp, men det är bara att bita ihop.
 
Godnatt Stockholm, godnatt Skåne, godnatt Malmö. Vackra Malmö. 
Sussa sött, för det ska jag göra om några timmar. 
 
xoxo
em.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback